Sosyal medya yöneticiliği

  • Konbuyu başlatan 87jx
  • Başlangıç tarihi
  • Cevaplar 1
  • Görüntüleme 253

87jx

L’unico pericolo sociale è l’ignoranza.
Admin
Admin
Admin
Sosyal Medya Yöneticiliği

Her geçen gün iletişim kolaylığı sağlayan ve etkileşimi artıran sosyal medya milyarlarca insanın içinde bulunduğu bir platform ve artık sosyal medya üzerinden alışveriş yapmakta mümkün.. Sürekli karşımıza çıkan farklı markaların reklamları da buna birer örnek. Markalar bilinirliklerini arttırmak için sosyal medyaya yönelmeye başladılar. Bazı markalar bekledikleri ilgiyi göremeyince yerlerini herkesce sevilen ve etkileşimi fazla olan markalara bırakıyor. Peki ya bu dijital ortamda kendilerini öne çıkarmayı başaran markaların profesyonel bir destek aldığını biliyor muydunuz?




Sosyal medya yöneticisini kısaca tanımlayacak olursak şirketlerin sosyal medya hesaplarının yönetimini yapan kişirdir. Bu kişiler sosyal medyada dikkat çekici, yararlı ve bilgilendirici görsellerin planlanmasında ki organizasyon aşamalarının yönetilmesini sağlar.
Sosyal medya Yönetimi'ne gelecek olursak; yöneticilerin dikkatle içerisinde bulundukları ortamı incelemeleri gerekmekte, çünkü insanların gözlerine güzel görülmeli ki tercih edilsin ve etkileşim alsın. Bu yüzden yönetim çok önemlidir. İyi bir yönetici iyi bir yönetim sunar. Bir hedef kitleye hitap edecek şeyleri ortaya atmaktır. Yöneticilerin buna dikkat etmesi gerekmektedir.
sosyal-medya-yonetimi-ve-danismanligi.png

Sosyal medya stratejisi oluşturulmalıdır. Rakip firmaların analizleri yapılmalıdır. Özgün içerikler yönetmek için yakından takip edilmelidir. Paylaşım saatlerine dikkat edilmelidir.Dikkat çekici fotoğraflar kullanılmalıdır. Video ve giflerle reklam eğlenceli hale dönüştürebilir. Hashtagler doğru kullanılmalıdır. İletişim dili oluşturulmalıdır. Amaç bir kitle oluşturup markayı büyütmek ve duyurmak olacağından bu tarz şeylere dikkat edilmelidir ki başarılı olunsun. Aksi halde firma/marka unutulanlar arasında yerini alır...

Sosyal medya planlamasının hazırlanış aşamalarına değinelim biraz da;

➡️Ürün ve Hizmet Analizi (sunulan ürünlerin ihtiyaç oranları)
➡️Hedef Kitle Analizi (yaş aralığı, cinsiyet meslek ve eğitim.)
➡️Sosyal Medya Platformlarının Tercihi ve Kullanılacak Yöntem (kitleye doğrudan ulaşılacak platform seçimi)
➡️Hedeflenen Oranların Analizi (hedeflenen kişi sayısı, büyüme hızı, takibe alınan kişi sayısı ve gelen mesajlara cevap verme süreleri)
➡️Bütçe (reklamlar için harcanan bütçe ve geri dönüşümleri)
➡️Raporlama (çalışmaların düzenli olarak değerlendirilmesi )

SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ'NDE BÜTÇE;
Sosyal medya uygulamaları üzerinde profesyonel reklam politikası uygulandığında etkileşim oranı ciddi derede artıyor. Ürün ve hizmetlerin tanıtılması ve satışı konusunda reklamlar işletmelere yüksek geri dönüşler sağlıyor. Böylece hem ticaret hacmi büyüyor hem de markanın kar oranları artıyor.
Etkili sosyal medya yönetimi için uygun bütçe belirlenmeli ve ayrılan bütçe çok verimli bir şekilde kullanmalıdır. Hesap yönetimi hizmetinde olduğu gibi bütçe belirleme konusunda da profesyonel bir destek alınması gerekmektedir. Bilinçsiz şekilde kullanılan hesap yönetim bütçesi istenen sonuçlara ulaşılmasını zorlaştırır.

SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ'NDE GERİ BİLDİRİM;
Sosyal medya yönetimi işletmelere mevcut müşteriler ve ileride müşteri haline gelebilecek potansiyel müşterilerle sürekli etkileşim kurma şansı verir. Markalar sosyal medyada başarıyı yakalayabilmek için bu durumu fırsata çevirmelidir.
Sosyal medya yönetiminde geri bildirim çok önemlidir. Marka hakkında yapılan yorumlar ve konuşmalar düzenli olarak takip edilmelidir. Takipçilerin ve müşterilerin olumlu ve olumsuz deneyimleri her zaman takip edilmelidir. Aldığınız geri bildirimler sosyal medya yönetimi stratejinizi optimize etmenizi ve müşteri memnuniyetini sağlayabilmenizi sağlar. Olumsuz deneyim yaşayan ve bunu belirten müşterilere direkt olarak ulaşmalı ve sorunlarını çözmek için hemen gerekli adımları atmalısınız.

Konumu Okuduğunuz İçin Teşekkür Ederim
 
Sosyal Medya Yöneticiliği

Her geçen gün iletişim kolaylığı sağlayan ve etkileşimi artıran sosyal medya milyarlarca insanın içinde bulunduğu bir platform ve artık sosyal medya üzerinden alışveriş yapmakta mümkün.. Sürekli karşımıza çıkan farklı markaların reklamları da buna birer örnek. Markalar bilinirliklerini arttırmak için sosyal medyaya yönelmeye başladılar. Bazı markalar bekledikleri ilgiyi göremeyince yerlerini herkesce sevilen ve etkileşimi fazla olan markalara bırakıyor. Peki ya bu dijital ortamda kendilerini öne çıkarmayı başaran markaların profesyonel bir destek aldığını biliyor muydunuz?




Sosyal medya yöneticisini kısaca tanımlayacak olursak şirketlerin sosyal medya hesaplarının yönetimini yapan kişirdir. Bu kişiler sosyal medyada dikkat çekici, yararlı ve bilgilendirici görsellerin planlanmasında ki organizasyon aşamalarının yönetilmesini sağlar.
Sosyal medya Yönetimi'ne gelecek olursak; yöneticilerin dikkatle içerisinde bulundukları ortamı incelemeleri gerekmekte, çünkü insanların gözlerine güzel görülmeli ki tercih edilsin ve etkileşim alsın. Bu yüzden yönetim çok önemlidir. İyi bir yönetici iyi bir yönetim sunar. Bir hedef kitleye hitap edecek şeyleri ortaya atmaktır. Yöneticilerin buna dikkat etmesi gerekmektedir.
sosyal-medya-yonetimi-ve-danismanligi.png

Sosyal medya stratejisi oluşturulmalıdır. Rakip firmaların analizleri yapılmalıdır. Özgün içerikler yönetmek için yakından takip edilmelidir. Paylaşım saatlerine dikkat edilmelidir.Dikkat çekici fotoğraflar kullanılmalıdır. Video ve giflerle reklam eğlenceli hale dönüştürebilir. Hashtagler doğru kullanılmalıdır. İletişim dili oluşturulmalıdır. Amaç bir kitle oluşturup markayı büyütmek ve duyurmak olacağından bu tarz şeylere dikkat edilmelidir ki başarılı olunsun. Aksi halde firma/marka unutulanlar arasında yerini alır...

Sosyal medya planlamasının hazırlanış aşamalarına değinelim biraz da;

➡️Ürün ve Hizmet Analizi (sunulan ürünlerin ihtiyaç oranları)
➡️Hedef Kitle Analizi (yaş aralığı, cinsiyet meslek ve eğitim.)
➡️Sosyal Medya Platformlarının Tercihi ve Kullanılacak Yöntem (kitleye doğrudan ulaşılacak platform seçimi)
➡️Hedeflenen Oranların Analizi (hedeflenen kişi sayısı, büyüme hızı, takibe alınan kişi sayısı ve gelen mesajlara cevap verme süreleri)
➡️Bütçe (reklamlar için harcanan bütçe ve geri dönüşümleri)
➡️Raporlama (çalışmaların düzenli olarak değerlendirilmesi )

SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ'NDE BÜTÇE;
Sosyal medya uygulamaları üzerinde profesyonel reklam politikası uygulandığında etkileşim oranı ciddi derede artıyor. Ürün ve hizmetlerin tanıtılması ve satışı konusunda reklamlar işletmelere yüksek geri dönüşler sağlıyor. Böylece hem ticaret hacmi büyüyor hem de markanın kar oranları artıyor.
Etkili sosyal medya yönetimi için uygun bütçe belirlenmeli ve ayrılan bütçe çok verimli bir şekilde kullanmalıdır. Hesap yönetimi hizmetinde olduğu gibi bütçe belirleme konusunda da profesyonel bir destek alınması gerekmektedir. Bilinçsiz şekilde kullanılan hesap yönetim bütçesi istenen sonuçlara ulaşılmasını zorlaştırır.

SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ'NDE GERİ BİLDİRİM;
Sosyal medya yönetimi işletmelere mevcut müşteriler ve ileride müşteri haline gelebilecek potansiyel müşterilerle sürekli etkileşim kurma şansı verir. Markalar sosyal medyada başarıyı yakalayabilmek için bu durumu fırsata çevirmelidir.
Sosyal medya yönetiminde geri bildirim çok önemlidir. Marka hakkında yapılan yorumlar ve konuşmalar düzenli olarak takip edilmelidir. Takipçilerin ve müşterilerin olumlu ve olumsuz deneyimleri her zaman takip edilmelidir. Aldığınız geri bildirimler sosyal medya yönetimi stratejinizi optimize etmenizi ve müşteri memnuniyetini sağlayabilmenizi sağlar. Olumsuz deneyim yaşayan ve bunu belirten müşterilere direkt olarak ulaşmalı ve sorunlarını çözmek için hemen gerekli adımları atmalısınız.

Konumu Okuduğunuz İçin Teşekkür Ederim
es
 
Üst